zaterdag 11 oktober 2014

Music on my mind

Hey everyone,
Ik vond laatst een gedichtje dat ik in groep 4 heb gemaakt, namelijk:
"Altijd die noten, die noten in mijn hoofd.
Ik wordt er echt gek van, maar het is wel leuk. Kom mee, we gaan samen de wereld van muziek in!"

Over muziek dus. En nu, 6 jaar later ben ik misschien nog wel veel gekker op muziek dan toen. 
Vanaf mijn 4e tot mijn 10de heb ik viool gespeeld. Dit moest van mijn ouders, ik vond het totaal niet leuk. Het enige wat ik er wel leuk aan vond, waardoor ik het 6 jaar bleef doen, was de kick die krijgt als je een stuk foutloos kan spelen. Daar deed ik het eigenlijk voor.
Op mijn 10de had ik er genoeg van en stapte ik over op pianospelen, wat ik nog steeds doe. Mijn ouders zeiden altijd: later ga je het leuk vinden, en daarin hebben ze gelijk gekregen. Ik ben blij dat ik nu een instrument bespeel. Ook heb ik het vioolspelen weer een beetje opgepakt en probeer ik mezelf gitaar aan te leren, ook al gaat dat nog niet zo flawless.

Maar wat ik het liefst doe is zingen. Het maakt me niet uit wat anderen ervan vinden, als ik maar kan zingen. Eigenlijk zing ik al mijn hele leven, want hoewel mijn ouders niet heel muzikaal zijn, zingen zij ook heel vaak, net zoals m'n broertje.
Ook zul je me vaak aantreffen met oortjes in, muziek luisteren is een van de weinige dingen die ik de hele dag door doe. Eigenlijk luister ik van alles wel wat. Ik wou eerst een top tien lijstje van mijn favoriete nummers maken maar het waren er gewoon te veel. Dus nu heb ik het opgedeeld in drie categorieën:

Pop music:
-Heart Attack, Demi Lovato
-Magic, Coldplay
-Black Widow, Iggy Azeala & Rita Ora
-Give What You Like, Avril Lavigne
-Can't Get Enough, Becky G & Pitbull
-This Is How We Do, Katy Perry
-She Looks So Perfect, 5 Seconds Of Summer
-I'm With You, Avril Lavigne
-Wrecking Ball, Miley Cyrus
-Shake It Off, Taylor Swift

(Hard)Rock:
-Going To Hell, The Pretty Reckless
-How You Remind Me, Nickelback
-In Bloom, Nirvana
-Going Under, Evanscence
-Smells Like Teen Spirit, Nirvana
-My Immortal, Evanescence
-House On A Hill, The Pretty Reckless 
-Come As You Are, Nirvana
-Anywhere, Evanenscence
-Make Me Wanna Die, The Pretty Reckless

Overig:
-Rude, Magic
-A Sky Full Of Stars, Coldplay
-Rock 'N Roll, Avril Lavigne
-Stay With Me, Sam Smith
-Don't Forget, Demi Lovato
-Jar Of Hearts, Christina Perrie
-Halo, Beyoncé
-Falling Fast, Avril Lavigne
-Jolene, Dolly Parton
-The Climb, Miley Cyrus

Eigenlijk luister ik overal en altijd naar muziek, op de fiets, tijdens huiswerk, in bed, everywhere & always. Als ik wil dansen zet ik een playlist met vrolijke muziek op, als ik me slecht voel zijn de verdrietige songs aan de beurt, tijdens het wakker worden staan de accoustische covers aan, en zo voort.

Wat ik ook heel fijn vind tijdens het huiswerk maken, is om een playlist op te zetten, of een full cd van een artiest, bijvoorbeeld Ed Sheeran, zodat je niet om de paar minuten een andere song hoeft op te zetten. Vroeger luisterde ik altijd tijdens het leren naar 2 uur durende versies van piano songs, vooral River Flows In You, dat werkt heel kalmerend en concentrerend. Ik download mijn muziek op mijn telefoon met de app T-Downloader, super handig & gratis! Je kan er zoveel mee downloaden als je wilt, zolang het maar op YouTube staat. Voor lange playlists gebruik ik YouTube. iTunes gebruik ik niet, daar heb ik het geld niet voor haha.
Wauw, nu ik dit terug lees is dit artikel best lang geworden haha. Dank je wel voor het lezen!

Wat zijn jouw favoriete songs & speel jij een instrument? Wat vind jij van mijn muziek?

See you next time!
Xoxo,
Iris

(Alle plaatjes zijn selfmade, behalve die van 5sos & The Pretty Reckless, die komen van weheartit.com)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten