vrijdag 10 oktober 2014

The Harry Potter Tag

Hey everyone,
Vandaag ga ik de Harry Potter Tag doen. Ik zag hem op YouTube, bij Sarah Hawkinson, en vanaf het moment dat ik de titel las, wist ik dat dit gewoon mijn tag was. 

Spoiler alert: 





Je favoriete boek
Ik denk deel twee, ik vond het heel spannend met de geheime kamer enzo en elke keer als ik het lees ontdek ik nog steeds nieuwe hints. Hoe vaak ik dit boek ook lees, het wordt nooit saai.


Favoriete film
Deel vier, het toverstrijdtoernooi hebben ze heel mooi nagebootst in de film. Ook het einde pakt me elke keer weer.


Minst favoriete boek
Deze vond ik heel moeilijk, ik vind ze namelijk allemaal heel leuk, maar als ik moet kiezen denk ik toch deel zes; de Halfbloedprins. Dit komt mede doordat een van mijn favoriete personages doodgaat (professor Perkamentus) en ik Sneep totaal niet mag. Vanaf het begin had ik al door dat hij de Halfbloed Prins was.


-Delen die je aan het huilen maakten
Ik heb niet echt gehuild om de gebeurtenissen, ik moest wel huilen toen ik deel zeven uit had, wat dus betekende dat ik alles had gelezen.


-Met welk personage zou je, als het moest, verkering willen?
Fred/George. Ze zijn geweldig, ik heb altijd al tegen ze opgekeken. 


-Favoriete karakter
Hermelien, omdat ik heel erg op haar leek, en ik me erg in haar kan vinden. Je ziet letterlijk hoe ze opgroeit, ze wordt steeds zelfstandiger, dat vind ik heel mooi om te lezen. Ook is haar karakter heel afwisselend, wat ik echt heel leuk aan haar vind. In de films wordt ze ook heel goed gespeeld.


-Op welke afdeling zou je zitten?
Ik twijfel tussen Ravenklauw en Griffoendor. Ravenklauw, omdat ik veel lees en ook wel van leren hou, en Griffoendor omdat het echt mijn afdeling lijkt. 


-Welke acteur zou je willen ontmoeten?
Emma Watson, ik vind dat zij het best speelt. Ook vind ik dat de personages van mevrouw Wemel en Ginny heel goed werden vertolkt, ze waren nog leuker dan ik had verwacht.


-Als je in een zwerkbalteam zou zitten, welke positie zou je dan hebben?
Ik denk jager, geen idee waarom, maar bij voetbal val ik ook altijd aan, haha. 


-Was je blij met het einde?
Ja eigenlijk wel, want het is precies zoals ik had verwacht, maar ik vond het ook heel jammer dat het afgelopen was.


-Hoeveel betekent Harry Potter voor je?
Heel veel, mijn hele jeugd heb ik de boeken verslonden, tienduizend keer gelezen. Het was echt een groot deel van mijn jeugd toen ik kleiner was, en ik baalde ook echt op mijn elfde toen ik geen toelatingsbrief kreeg :'(. 

Dit was de tag alweer! Ik vond het heel leuk om te doen. 

Wat vind je van Harry Potter? Ga je deze tag ook doen?

See you next time!
Xoxo,
Iris

(De afbeeldingen komen van weheartit.com)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten