woensdag 22 oktober 2014

When you're having a bad day

Hey lovelies,
Iedereen heeft wel eens zo'n bad day, of je nu een gebroken hart hebt, of ongesteld bent. Er gaat van alles mis, je bent je fietsleuteltje kwijt, je telefoonscherm barst en je krijgt drie onvoldoendes terug. Het liefst wil je dan iedereen die je tegen komt vermoorden. Ik vind het persoonlijk dan altijd fijn om met rust gelaten te worden, en gewoon in bed te liggen lezen.


Meld je gewoon een dagje ziek, mag best, we're all human, right? Zet je telefoon uit, je wil geen whatsapp ruzies. Ik vind het altijd heerlijk om comfortabele kleding aan te trekken, meestal mijn onesie, of gewoon een pyjama, en in bed te blijven liggen met de deur en de gordijnen dicht. 
Op zulke dagen voel ik me altijd een beetje sad, daarom ga ik altijd een boek lezen, om even me iets beter te voelen. De volgende vijf boeken vind ik altijd lekker om te lezen:
-Harry Potter (de hele serie), J.K. Rowling
Wie kent Harry Potter niet? Het knappe aan deze boeken is dat alles beschreven wordt, zonder dat het saai is. Je wordt er dus letterlijk in gezogen.
-Taal is zeg maar echt mijn ding, Paulien Cornellise
Een lekker luchtig en humoristisch boek. Je kan het gewoon op een random bladzijde openslaan, en beginnen met lezen. Het zijn allemaal grappige stukjes over taal, het is echt geniaal.
-Deadline, Rachel Ward
Dit is een geweldig boek om de hele middag in weg te duiken, het is best spannend, maar nog wel op een leuke manier. Het verhaal spreekt me ook echt aan.

-The fault in our stars, John Green
Inmiddels echt een klassieker. Vooral leuk, omdat het voor een deel zich in Amsterdam afspeelt. Ook de verfilming is super gaaf geworden!
-Robijnrood, Kirsten Gier
Dit is een super veelzijdig boek. Je kan er mee lachen, maar je leeft ook erg mee met de hoofdpersoon, waardoor je af en toe nogal verdrietig word. Het is een combinatie van een chicklist en fantasy.

Zelf luister ik het liefst 24/7 naar muziek, ook als ik me sad voel. Het ene moment luister ik naar hardrock, een paar dagen later ben ik gek op accoustische covers. Maar als ik me slecht voel, luister ik het liefst naar sad music. 

Wat natuurlijk niet mag ontbreken is eten! Bij deze heb je toestemming om vandaag in je eentje die milka reep op te eten, of een extra groot stuk chocolade taart. You deserve it. Verwen jezelf. Het mag af en toe. Leven is genieten, niet alleen inspannen.


Voor de rest moet je gewoon doen waar je zelf zin in hebt, niet wat anderen willen.


Wat zijn jouw tips om een bad day te overleven? 

See you next time!

Xoxo,
Iris

(de afbeeldingen komen van weheartit.com)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten